Hrozby a reálné negativní zkušenosti s neautorizovanými prodejci
- Neautorizovaní prodejci se velmi často snaží vyhnout zákonem dané odpovědnosti vůči zákazníkovi během zákonem stanovené záruční lhůty převážně z níže uvedených důvodů.
- Na zboží zakoupené u neautorizovaného prodejce nebývá garance pozáručního servisu.
- Často mají snahu neuznat závadu jako záruční - jedinou cestou je pak soudní spor.
- Robotický vysavač nemusí být originál, může se jednat o levnou kopii, která vypadá na první pohled stejně. Tento fakt se na českém trhu objevuje čím dál častěji.
- Mnoho z nich prodává repasované roboty, tzn. že na první pohled působí robotický vysavač jako úplně nový, ale veškerá elektronika mohla být už měsíce i roky v provozu.
- Značné problémy s vyřešením reklamací zpětně potvrzuje většina zákazníků.
- Naprostá většina neautorizovaných prodejců nemá k dispozici softwarové aktualizace pro robotické vysavače.
- Většina nemá přístup k novým originálním náhradním dílům, na opravy se používají pochybné čínské napodobeniny vč. baterií nebo díly použité z vyřazených robotů, či neodborně repasované díly. Z toho plyne jejich snaha vyhnout se jakékoliv záruční opravě.
- Obvykle nemají servisní zázemí s odpovídající technikou a kvalifikovaným personálem, roboty opravují tzv. "na koleni".
- Robotický vysavač bývá často poskládán ze zbylých funkčních dílů, stejně tak i s příslušenstvím v krabici bývá různě manipulováno.
- Na nově zaslané krabici od robotického vysavače bývá často vidět, že již byla otevřena a použita.
- Neautorizovaní prodejci častokrát bez varování ruší své e-shopy a provozovny. Zákazník se pak nemá, kde domáhat záruční opravy.
- Neautorizovaní prodejci neabsolvují pravidelná školení a zpravidla nejsou schopni správně poradit např. ohledně kompatibility příslušenství a spotřebního materiálu jako jsou filtry a kartáče. Zákazník si pak nechtěně zakoupí nekompatibilní příslušenství, které ale prodejce odmítne vzít zpět.
- iRobot eviduje měsíčně několik desítek případů, jejichž strategie odpovídá výše zmíněným bodům neseriózního obchodního jednání.
Výhody autorizovaných prodejců
- Na zboží zakoupené u autorizovaného prodejce se vztahuje garance pozáručního servisu.
- Samozřejmostí je i pozáruční servis robotických vysavačů zakoupených u autorizovaných prodejců.
- Autorizovaný servis zajistí rychlé vyřízení reklamace do 7 dnů, pokud to povaha závady umožňuje.
- U autorizovaných prodejců vám garantujeme bezproblémový průběh nákupu. Jakýkoliv případný problém vyřešíme za vás, stačí nás kontaktovat. Máme zájem spolupracovat pouze s kvalitními a seriózními partnery.
- Na zboží zakoupené v síti autorizovaných prodejců se vztahuje nadstandardní zákaznický servis. Možnost využít svoz na servis i ze servisu k zákazníkovi zdarma.
- Nadstandardní zákaznický servis nabízí i možnost zapůjčit si robotický vysavač před samotným zakoupením a vyzkoušet ho v domácím prostředí.
- U produktů iRobot zakoupených v síti autorizovaných prodejců garantujeme, že zboží je originál značky iRobot a že prošlo výstupní kontrolou kvality.
- Opravy jsou prováděny výhradně v autorizovaném servise.
- V autorizovaném servise pracuje pouze kvalifikovaný personál a špičkoví odborníci v oblasti elektrotechniky a robotiky.
- Autorizovaný servis používá pouze nové a originální náhradní díly.
- Autorizovaný servis disponuje špičkovou testovací technikou a diagnostickými programy, které umožní kontrolu funkcí robota přes počítač.
- Autorizovaný servis má k dispozici nejnovější verzi softwaru, který je vždy do robota nahrán, pokud je v robotu software zastaralý.
- Autorizovaný servis nabízí i odborné čištění robota, kdy je robot rozebrán a kompletně vyčištěn. Mnohdy se tak předejde zbytečné závadě.
- Autorizovaní prodejci jsou pravidelně školeni a dokáží vám poradit s výběrem robotického vysavače, jeho údržbou nebo nákupem náhradních dílů jako jsou filtry a kartáče.
- Autorizovaní prodejci mají neustále k dispozici odbornou pomoc ze strany autorizovaného servisu, a proto zákazník vždy dostane správnou a úplnou odpověď na případný dotaz.